T-shirt en korte broek. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu T-shirt en korte broek. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu

T-shirt en korte broek.

Door: Stefan Hemmen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

12 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Op het moment van schrijven zit ik in een korte broek en T-shirt want het is hier een graadje of 20+ :)

Maar wat is er tot nu toe gebeurt, nou niet al te veel spannends.
Het begon natuurlijk met een vliegreis naar Las Palmas, om aanboord van het schip te kunnen gaan.
Op Schiphol aangekomen verwachtend dat het misschien wel een rustige vlucht zou zijn, niet echt het toeristen seizoen. Nou dat had ik dus mooi mis. Het leek wel of the bejaardenbond een uitje had georganiseerd, overal om me heen was de gemiddelde leeftijd VUT'ers of pensionado's en de haar kleur grijs of overduidelijk geverfd. En zo als altijd ging ik weer in de verkeerde rij staan met inchecken, voor mij een echtpaar welke moeite hadden met het feit dat je maar 1 stuks ruim en handbagage mee mag tenzij je voor meer betaald hebt...... Dus naar ongeveer 15 minuten waren ze er eindelijk uit en kon ik inchecken wat 2 minuten duurde max. Plunjebaal op de band paar tikken op het toetsenbord van de dame achter de desk, ticket uitprinten en een prettige vlucht, zo moeilijk is het allemaal niet.

Maar dan natuurlijk ook nog het boarden, had zoiets van laat ik maar als eerste aanboord zijn want voor dat de rest van het reisgezelschap inclusief rollators en wandelstokken aanboord is zijn we wel weer een half uur verder.

De vlucht zelf vier uur zitten en je bent er.

Op het vliegveld op gepikt door iemand van de agent (agent is iemand die alle logistiek regeld als je met een schip ergens in een haven ligt). Bij het schip aankomen te zijn bleek ik samen met Ivan de camera man de laatste te zijn die moesten aankomen, dus het gezelschap was compleet.

Had gelukkig al geregeld met Serigy de eerste stuurman om een goede hut te krijgen dus dat was helemaal in orde :)

s'Avonds nog even de stad in geweest, er was zouden Carnaval bezigheden zijn. Maar moet zeggen dat we niet erg onder de indruk waren, was meer een grote show welke opgevoerd werd op een groot podium, met een grote tribune ervoor. En in de show zaten wat enge elementen verwerkt, een paar te dikke mannen dansend in vrouwen costuums, Rare smaak die Spanjaarde..... ;)

De volgde ochten de helicopter gereed gemaakt, alle componenten geïnstalleerd en alles nagekeken. En om 11.00 werden de trossen los gegooid en werd er koers gezet naar Dakar, Senegal. Dit is 4 dagen varen van Las Palmas. Hier zullen we de eerste journalisten oppikken en een open boot houden. En proberen de lokale media aandacht te laten geven voor de de campagne.

Want ja wat gaan we hier nou eigenlijk doen?

Nou het volgende, de campagne is gericht tegen grote Europese trawlers welke de wateren van Afrika leeg vissen. En ze doen dit zo efficiënt dat er voor de lokale vissers eigenlijk niks overblijft.
En dat niet alleen de "vergunningen" waarop ze opereren in deze wateren zijn nog illegaal ook, door dat de corruptie in deze landen hoog is, vloeit er van het geld wat er voor betaald word niks naar de bevolking maar blijft alles aan de strijkstok hangen. Dus dat is ook niet helemaal de bedoeling.

Maar meer hierover en de eventuele acties later meer. Op het moment hebben we een rustige zee en is het buiten heerlijk zonnig en een lekker tempraatuurtje, welke alleen maar aangenamer word.
Heb al vanaf gister geen lange broek meer aangehad, of iets met lange mouwen, heerlijk :)

Dus bij deze

Groeten vanaf de zonnige Mid Atlantische oceaan,

Stefan

• 12 Februari 2012 - 21:16

Gerrit En Leni:

Wij gaan nog even sneeuwballen gooien!

Groetjes

• 12 Februari 2012 - 22:08

Dirk En Marietje:

wij hebben de schaatsen ingevet jij kagnlekker zonnebaden .groeten uit elim

• 13 Februari 2012 - 16:19

Patrick:

Pas je wel op voor piraten. Ze zijn herkenbaar aan hun ooglap en skull-flag. Zien er iets anders uit dan van die grote witte beren

• 13 Februari 2012 - 18:41

Stefan Hemmen:

Nog geen piraten gespot hier, maar blijf waakzaam!

• 15 Februari 2012 - 18:50

Mam:

Prachtig die foto"s, ook om ze zo in de natuur te zien!!!