Thuus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu Thuus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu

Thuus

Door: Stefan Hemmen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

15 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Ja ik weet het, het is een beetje stil geweest de afgelopen weken. Maar hier dan de laatste update, want ben weer thuis.

Wat is er nou allemaal nog gebeurt de afgelopen weken. Nou niet zo heel erg veel, het weer zat niet echt mee om wat te doen. Er waren nog wel plannen om schepen te schilderen, maar als er hoge golven staan en de vissersschepen er vol gas vandoor gaan helpt dat niet allemaal mee.... Dus nee erg veel is er niet gebeurt kwa acties.

Wat we wel weer hebben gezien zijn een paar hele grote scholen met honderden dolfijnen! Het waren er zoveel dat het leek alsof het water kookte! Zie foto's en deze link:

Ook hebben we nog een goede daad verricht! Namelijk een Jan van Gent bevrijden van een stuk visnet welke om zijn lichaam heen vast zat, en waardoor hij niet goed meer kon vliegen laat staan vis vangen. Hij cirkelde al een tijdje rond het schip en lande uiteindelijk uitgeput op het helidek. Toen we de eerste poging deden om hem te vangen glipte hij er net vandoor.
De tweede poging was wel succesvol. En konden we het net om hem heen wegsnijden. En toen we hem vrij lieten leek hij een stuk gelukkiger weer te zweven door de lucht!

Zie deze link met een filmpje

Maar deze Jan van Gent was niet de enige welke rond vloog verstrikt in plastic. We hebben er tientallen gezien! Sommige met een complete drijver om hun nek! En die alles zorgt ervoor dat ze niet meer kunnen duiken en vis kunnen vangen! En dat allemaal om dat alle rommel zo overboord van geflikkerd in de zee, waar het allemaal ellende veroorzaakt! Niet alleen voor vogels maar voor al het leven boven en in de zee!

Als afsluiter hebben we nog wel een laatste actie kunnen doen. En dat was het rond vliegen met een groot spandoek onder de helikopter. Maar de zee was maar net rustig genoeg om het te kunnen doen. Ze zaten al een tijdje te pushen om het spandoek uit te proberen maar het was steeds niet rustig genoeg en was niet van plan om me onder druk te laten zetten en risico's te nemen.
Toen het dus eindelijk rustig genoeg was om het te proberen, ging alles van een leien dakje. Het oppikken van het spandoek en hoe deze zich gedroeg in de lucht, hij vloog perfect. Ook was er goed teamwork van iedereen die meehielp. En wat ook meewerkte was dat er geen actiecoordinators en campaigners betrokken waren bij de planning! Al met al een geslaagde operatie. Zie de foto's

En ja op het moment weer thuis vrijdag nacht laat aangekomen. En zaterdag vroeg wakker geworden door het fluiten van de vogels en de spelende buurtkinderen, in plaats van gewekt te worden met de woorden "Good morning seven thirtie wakeup time"
Dus ja toen wist ik dat ik weer thuis was!

Ik blaas dit avontuur uit en op naar het volgende

Gr Stefan

• 18 April 2012 - 05:19

Martijn:

"Good morning seven thirtie wakeup time"

Wat een tijden waar kan ik me aanmelden voor zo'n baantje?