Orka's! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu Orka's! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu

Orka's!

Door: Stefan Hemmen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

07 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo daar,

Ik zat gisteravond in de lounge en keek net naar buiten door de patrijspoort, en zag dat we langzamer waren gaan varen. Iain was er ook en we dachten er zal wel wat zijn. Dus wij naar boven het dek op, bleken er drie Orka's voor de boot de zwemmen!
Er was wel een melding over de intercom gedaan alleen is deze niet in de lounge te horen.....

Gelukkig dus dat ik net naar buiten keek.

Het waren er drie een mannetje en moeder met wat leek jong. Ze zwommen eerst voor ons uit, weg duikend een tijdje onder blijven en weer boven komen. Maar op een gegeven moment doken ze naast het schip op. En kwamen ze ook steeds dichterbij, het mannetje kwam tot een meter of zes van het schip! Ons bekijken net als wij hun aan het bekijken waren! Echt heel gaaf! Helemaal omdat dit de eerste keer is dat ik ze in het wild gezien heb! Dus ja ongelooflijke ervaring!

En nee ik heb er geen foto's van want wilde niet riskeren dat ik op weg naar beneden om mijn camera te halen alles zou missen.
Kortom een geslaagd einde van de dag, en de ochtend was begonnen met normale Minkie walvissen en eindigde met Orka's super!

Gr Stefan