Eindelijk kalm - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu Eindelijk kalm - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu

Eindelijk kalm

Door: Stefan Hemmen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

24 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo daar,

Ja het is weer even geleden, maar we hebben problemen gehad met de satelliet, waardoor we een paar dagen geen communicatie hadden.
Is niet al te erg ga je niet dood van een paar dagen zonder internet, alhoewel hier mensen aanboord zijn die er anders over denken.
Waar zijn we nu? Wel dat mag ik niet zegen we hebben een spreekverbod gekregen op het vermelden van onze locatie. Dit om de vissers zoveel mogelijk in het duister te laten. Maar we zitten ergens op de Middellandse zee :p
En eindelijk word het weer hier beter hebben de afgelopen dagen best ruw weer gehad voor deze tijd van het jaar, veel wind en golven. Wat er in resulteerde dat weer een gedeelte van de bemanning plat lag, zeeziek.
Voor de vissen is het ruwe weer alleen maar goed. Dit omdat de tonijn vissers, kalme zee nodig hebben om de vissen de spotten en het water moet ook op de juiste temperatuur zijn om de tonijn naar het oppervlak te laten komen voor het kuit schieten.
Dus het ruwe weer heeft tot gevolg gehad dat de vissersschepen in de haven bleven, tot gisteren dan. Toen zijn er enkele uitgevaren welke wij nu aan het volgen zijn.
Dit om zodra ze proberen te vissen dit te verhinderen. Maar dat kan nog een dag of twee duren omdat het water nog maar achttien graden is en de tonijn 21 of meer nodig hebben om kuit te schieten. Dit is ook de enigste tijd dat de vissen aan het oppervlak komen, en de vissers ze dus kunnen spotten en proberen te vangen. Wat wij dus willen proberen te voorkomen.
Het enigste zal zijn dat de vissers niet zo blij zullen zijn met ons als wij hun vangst verstoren, dus het kunnen nog wel eens heftige tijden worden. Dus wie weet.........
Dit was het wel weer voor nu.

Gr van de middellandse zee,

Stef