Jim! - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu Jim! - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu

Jim!

Door: Stefan Hemmen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

27 Mei 2010 | Libië, Tripoli

He ho hallo,

Alles goed en wel hier, rustig op het moment we zijn nog steeds op standby voor acties tegen de vissers maar de watertemp is nog niet hoog genoeg om de vissen te laten kuit schieten.
Maar we vermaken ons wel. Doen verkenningsvluchten, en pikken en droppen journalisten af.
En we vermaken ons ook met de vogels. En nee geen meeuwen die je zou verwachten midden op zee, maar alledaagse huis tuin en keuken vogels.
Deze zijn op weg van hun overwinterings plekken in Afrika naar Europa. Alleen zijn niet alle vogels fit genoeg hier voor, dus de zwakkeren zoeken rust bij schepen welke ze tegenkomen tijdens hun trek over de zee.
Het begon met kleine Europese kanaries, welke een dag of 2 rond de boot vlogen en daarna weer verder gingen. Daarna kwam Jim de postduif. Ja een echte postduif, alleen lijkt Jim het nog niet helemaal te snappen wat een postduif zijn inhoud, want hij vermaakt zich zelf nu al een paar dagen hier aanboord. en het lijkt er op dat hij nog geen zin heeft om verder naar huis te vliegen. Komt misschien ook omdat hij hier best verwend word. Hij heeft een bak met eten staan en water dus wat wil je als duif nog meer? Het enigste wat Jim in het begin nog niet echt door had was hoe het werkt met als de helicopter opstijgt!! Want de eerste keer was het van helideck vrij geen Jim te bekennen oke heli op starten, en ineens zit Jim de duif daar rechtonder de staart!!! En ja hoor zag het al voor me hoe we zouden eindigen met duiven pate, als hij door de rotors vermalen zou worden! Dus voorzichtig er heen gegaan en hem verjaagd en gelukkig had Jim het inzicht om naar het water toe weg te vliegen en niet rechtomhoog de rotors in!
Alleen dacht hij dat toen de heli weg was dat het helideck voor hem was, dus ik hem weg jagen daar, waar ik commentaar op kreeg want ik mocht Jim niet stressen. Maar ja het was of Jim een beetje gestressed en hem van het helideck af. Of hij eindigt vroeg of laat in de rotorbladen en dan is het allemaal dikke tranen, en ik mag de rommel weer opruimen!
Maar gelukkig heeft Jim het nu door hoe het rijlt en zeilt aanboord en kijkt hij toen vanaf het stuurhuis, wat er allemaal gaande is aan dek.
Dus denk dat Jim wel een blijvertje is.
Maar helaas loopt het niet allemaal zo goed af als met Jim. Want er waren ook 5 zwaluwen welke rond de bot vlogen in de vroege ochtend maar tegen de avond begonnen ze 1 voor 1 van uit putting uit de lucht te vallen om te sterven aan dek. Maar dat is nou eenmaal de natuur, de sterkere overleven en de zwakkere helaas niet. Maar ze hebben allemaal een eervol zeemansgraf gehad.
Dus voorlopig nog weinig actie hier maar stay tuned want het kan niet lang meer duren.

Greetz Stef

• 27 Mei 2010 - 17:40

Mam:

Moi Stef

Dus ook nu druk in de weer met vogeltjes!
    In je nestkastje zaten 6 koolmeesjes he, leuk!
    Ook hier is het niet warm.
    Nu tot mails

• 28 Mei 2010 - 09:21