Scramble Scramble!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu Scramble Scramble!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Stefan Hemmen - WaarBenJij.nu

Scramble Scramble!!

Door: Stefan Hemmen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

30 Mei 2011 | Canada, Ottawa

Hallo daar,

Hier weer een update, er is ondertussen al weer veel gebeurt, maar zal eerst een deel plaatsen later volgt de rest.

Afgelopen vrijdag weer even vaste grond onder de voeten gehad. We moesten namelijk Arne onze ijskapitein op halen in Goose Bay Canada. En ook een persoon daar afzetten. En ik kon gelukkig ff mee.

s'Ochtends optijd vertrokken, teminste dat was het plan, acht uu take off. Ware het niet dat op het moment van refuelen, er geen brandstof uit de pomp kwam. Een probleem wat al vaker aan de hand is geweest hier aanboord, de pomp en de leidingen zijn niet zo al te best. Dus Vladimir het vlucht plan laten verzetten, omdat we niet precies wisten of we het systeem optijd klaar zouden hebben. Gelukkig hadden we het probleem dus al eerder bij de hand gehad en wisten we wat we moesten doen. Het probleem was dan ook snel opgelost.

Take off was nu om negen uur. Stipt negen airborn, gaat er een waarschuwings lampje branden. Bleek het brandstof filter van de motor verstopt te zijn. dus direct over de radio geroepen dat we weer terug kwamen. Kist weer aan dek gezet. Gelukkig had is het probleem snel verholpen zodat we geen wijzigingen aan hoefden te brengen in het vlucht plan, binnen 10 minuten konden we weer opstarten en op weg gaan naar Canada.

De vlucht zelf duurde een uur en veertig minuten, waarbij we over een taiga lanschap vlogen, met nog gedeeltelijk bevroren meren, maar ook rivieren en beken gevuld met smeltwater. Welke van de omringende heuvel naar benenden kwamen gestort, met soms spectaculaire watervallen als gevolg.

Toen we in de buurt van Goose Bay kwamen, hebben we hun over de radio opgeroepen. Alleen toen bleek dat er ergens iets niet helemaak goed te zijn gegaan. Want ze hadden geen idee dat ij er aan kwamen! Bleek ons vlucht plan niet te zijn doorgekomen. En de toren op Goose Bay had la een belletje gehad van NORAD. Dit is een grote radar installatie welke het Noord Amerikaanse luchtruim bewaakt. Dat zijn een ongeidetificeerd radar contact hadden. Oeps! Voor het zelfde geld hadden we onderschept kunnen zijn door straaljagers. En hadden we serieus wat uit te legen gehad. Maar dat was gelukkig niet het geval. Canadezen zijn toch een stuk relaxter dan Amerikanen.

Dus we konden voor de rest zonder problemen landen. En deze keer had ik geen problemen met de douane, integenstelling tot zeven jaar geleden. En korte bleek op het paspoort was genoeg. De geen deportatie!

Nu kwam het volgende waar was Arne. We stonden niet bij de normale terminal maar bij een particulier afhandelings bedrijf. Maar na een belltje naar zijn hotel, kwam ik er achter dat hij zich hoogts waarschijnelijk in de terminal zou bevinden. Een van de jongens van de afhandeling gaf ons een lift er heen, en ja hoor Arne zat er. Nu moesten we alleen nog wat inkomen doen. We hadden namelijk een boodschappen lijst gekregen van sommige van de crew. Vooral sigaretten. Op naar de dichts bijzijnde winkel. Alleen bleken sigaretten in Goose Bay niet echt geodkoop te zijn, dus we konden niet de hoeveelheid inslaan als op het boodschappen lijstje stond.

Terug naar het vliegveld, nieuw vluchtplan ingediend en dubbel gecheckt of het in het systeem stond. Takeoff en terug naar het schip. We hadden deze keer een mooier uitzicht, het zonnetje scheen, de wolken waar weg getrokken. Zowel heen als terug duurde even lang. Op de terug weg nog even een flyby gedaan bij een ijsberg, even wat foto's maken he.
En toen was het schip al weer inzicht en stonden we weer op onvaste grond.

Volgende update volgt snel want er is nog meer gebeurt maar dit was het voor nu stay tuned.

Gr van boven de Poolcirkel nu, en het vriest nu! Min 2

Stefan

• 31 Mei 2011 - 09:18

Dinand En Feikje:

Leuk dat je weer onderweg bent.
    Op deze manier zie je nog eens wat van de wereld,niet alles is water en golfen.

• 31 Mei 2011 - 19:06

Dirk En Marietje:

hallo stefan wat heb je weer een mooi verslag ge maakt lijkt wel een jongens boek wat fantastie dat jijdehooft rol mag[spelen]kijken of het nu lukt om het bericht te versturen,